fredag 4 mars 2011

Uppåt väggarna

 I somras när vi gjorde en av våra turer land och rike runt, gjorde jag ett av mina bättre fynd. Jag kom över två nummer av det franska magasinet "L´illustration Noel" från åren 1912 och 1913. Först hade jag tänkt att ha dem för att riva bitar ur och använda som dekorationer i olika pyssel. Men sen tyckte jag att bilderna var för vackra för att rivas sönder, så det fick bli tavlor av dem i stället. Nu när jag tittar på dem är jag glad att jag inte rev sönder sidorna, jag tycker de är otroligt vackra där de hänger. Reklamen var vackrare förr!





Trevlig helg på er alla mina vänner!

3 kommentarer:

  1. Tänk det gjorde du alldels rätt i att du INTE rev utan gjorde tavlor:).. Väldigt vackra tycker jag.
    Ja här blir det inte mycket gjort.. har målat stolarna och bordunderredet i tisdag.. ska göra ett sista strök med slutfärdigafärgen.. som jag ÄNTLIGEN bestämde mej för vad det skulle bli! OM man bara vore helt ledig när man hittar på sånt ..och inte hade något annat för sej:) Men nu har man det..läs.. familj och hund och framförallt jobb! samt en sjujäkla massa saker till.. men NU ska jag måla en stol innan kvällsmaten kommer på bordet.. och soffhörnan intas.. ha en skön och härlig helg.. kram från den andra eviga påhittiga människan..:)
    Pia

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jätte vackra tavlor.
    Ha en fin dag!
    Kram Elin

    SvaraRadera
  3. wow! snyggt!
    här har du en "tant" från dalsland eller, ja - gbg eg, men nu dalslänning sedan drygt 20 år.
    är inte så pysslig men gillar hushållssysslor, mitt köpstopp, loppisar och enkelhet.
    fin blogg du har ♥

    SvaraRadera