måndag 21 mars 2011

Maintenant je comprends un peu de français

Bonjour mes amis! Vilket fynd jag gjorde under helgen, det har blivit halva reapriset på bokreans böcker. Där hittade jag bland annat denna svensk-franska ordbok som jag inte kunde motstå. Tänk, nu kan jag förstå vad det står i min franska inredningstidning, och inte bara njuta av de vackra bilderna. Nu kommer det att bli andra bullar av här på höjda! Det kommer att bli intressant när jag ska uttala det som står...hmmm, jag kanske ska nöja mig med att vad olika ord kan betyda. Jag behöver ju inte prata, för det kan någon annan sköta!


Mitt andra fynd var boken "Bordsdekorationer -duka med naturen som inspiration" av Tone Rörseth. En vacker och inspirerande bok som är fylld med bilder och tips på olika dukningsteman som är anpassade efter årstid och högtid. Bara att titta och njut!



1 kommentar:

  1. Halloj där.. JA franska det är ett språk jag önskade att jag kunde både prata och förstå.Men si de kan jag icke:)VAd glad man blir när det dyker upp såna där fynd.. kul.. Ja då var segmåndan gjord då.. igår pysslade vi ett gäng tokar hos en granne till mej som även har en liten butik på sin gård med inredningssaker.. Så hon hade gjort fin fina arr. med pysselsaker över allt så det var bara att hugga in:) och de gjorde vi med stor inlevelse och fantasi...Det är något jag rekomenderar till andra att göra.. ha pysselträffar.. hoppa din måndag har varit en skön dag.. ska väl inte klaga ..litt seg har jag varit men nu är det ok att slappa i slappa i soffan.. ha de...
    kram..Pia

    SvaraRadera