tisdag 1 februari 2011

Om vingarna bär

Det bor en ängel i mitt rum
hon har sitt bo ovanför mitt huvud
hon gör mig lugn
och hon viskar till mig
allt det jag säger dig

Visst är det vackra ord Eva Dahlgren har fått på pränt, och låten kan man aldrig tröttna på!

Jag har ju börjat att pyssla igen efter en tids uppehåll. Inspirationen till mina senaste påhitt  hittar jag i luffarslöjden och fil de fer-hantverket. Att tvinna trådar och skapa olika former är jätteroligt och samtidigt avkopplande. Jag började med att snurra till hjärtan och dekorera dem, och nu har jag även fått till ett par änglavingar. Detta är det första paret, och jag är inte riktigt nöjd med dem. Men idéerna ligger och kliar inne i skallen på mig, så både vingar och hjärtan kommer säkert att se ut på flera olika sätt innan jag är färdig med dem och går vidare i mitt tvinnande.

De små zinkkopparna har jag köpt av Magnus på Rost Interiör.

1 kommentar:

  1. Men å så vackra de blev änglavingarna...hm.. hur får man till nåt sånt??.. Vackra var de iallafall.. rost interiör..får det bli nästa gång jag kör förbi karlstad..en ny butik för mej.. ha de gött..Pia

    SvaraRadera