måndag 15 augusti 2011

Varde ljus

Nu när vi går mot mörkare tider är det kanske dags att lysa upp sin tillvaro lite. Under sommaren har jag pysslat med lampskärmar. Lampan som jag har i vardagsrummet har fått en enkel grön växtranka om kring sig. Man kan förändra lampans utseende genom att man bara sätta i en stor glödlampa. Ganska häftigt tycker jag.

Inspiration för att göra ballerinalampan hittade jag i Anna Örnbergs senaste bok "Inred lantligt på ditt eget sätt". Där har hon gjort en kökslampa som är hur härlig som helst. Min blev en lite mindre modell, men jag är ganska nöjd ändå.

Senast när jag var på Ikea så hade de fått in helt underbara krukor. Tyvärr tyckte jag att en del av deras skönhet försvann när jag satte en blomma i dem, den vackra spetskanten försvann helt. Då fick jag  idén att göra lampor av dem istället. Nu kommer verkligen den vackra kanten till sin rätt!








1 kommentar: