torsdag 9 juni 2011

Gungeligung i Grythyttan

Jag bara älskar mina gamla Grythyttanstolar. Jag har fått dem av min mamma som för längesen tröttnat på dem och ställt undan dem i ett skjul, där de nästan blivit bortglömda. Jag kommer ihåg när jag var liten och satt barfota och barbent i dem och drack saft, det var grejer det. Och gunget i dem glömmer man aldrig, för sätter man sig i en Grythyttan så kan man inte låta bli att gunga.

Mina stolar var röda till färgen när jag fick dem. Nu har vi renoverat och målat dem helvita och jag är helnöjd.

Tyvärr kan man hitta flertalet annonser på diverse försäljningssidor som "tror" att det är en Grythyttanmöbel de säljer, men alla stålmöbler med träribbor är INTE Grythyttan! Under min jakt på ett bord har jag vid flera tillfällen ringt Grythyttan stålmöbler och fått råd. Till exempel berättade de för mig att de aldrig tillverkat bord med hål för parasoll. Så är du ute efter en äkta Grythyttanmöbel: kolla upp först. Lita inte på vad som står i annonsen!


För övrigt har mitt bord parasollhål, och är ett loppisfynd som är helt okej. Jakten på bordet fortsätter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar