tisdag 11 maj 2010

This is England

Varje vår tänds hoppet att jag under vintern på något magiskt sätt plötsligt fått "gröna fingrar"!

Jag läser "Allt om trädgård" och andra inspirationsfyllda tidningar där varje sida svämmar över av blommande skönheter. Däremellan åker jag runt bland olika blomstrande butiker och går runt och botaniserar bland allt det vackra som finns. Där kan jag gå och drömma mig bort till hur min trädgård snart kommer att se så där vackert engelsk ut. Men allt som oftast åker jag hem tomhänt från dessa butiker; jag har alltid så svårt att bestämma mig!

Nu har jag i alla fall köpt en början till min engelska trädgård - ljuslila penséer till mina svarta gjutjärnskrukor. De gör sig så fint mot den tegelröda väggen, för det har jag sett i ett reportage i en tidning från en trädgård i England.


Sedan får jag väl drömma vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar