måndag 8 mars 2010

Nya påhitt av Jönsson

Jag vill att det ska bli vår nu! Jag vill börja putsa och feja och städa undan vinterns tunga täcke som har legat så länge över oss. Idag kunde man känna att den efterlängtade våren kanske snart är i antågande, solen värmde ganska skönt ute. För att få lite vår här hemma har jag satt ihop en liten påskgrupp med några vårblommor och små ägg i ett av mina auktionsfynd. Dessvärre tycker Jönsson att det är ganska kul att dribbla runt med äggen och försöka göra mål mellan stolsbenen! Ni förstår säkert vad som händer med äggen ganska så snart. Ja, jag får väl snart köpa mig några nya. Har jag tur kanske Iris och Doris har dem!



3 kommentarer:

  1. Hej!
    Äggena finns hos Iris o Doris så det är bara för Jönsson att fortsätta dribbla.

    SvaraRadera
  2. Så snyggt - en sån skål har jag också!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  3. Hejsan Iris och Doris! Då kommer jag snart och köper flera ägg av er! Jönsson har haft sönder 3-4 stycken nu så det börjar bli tomt i skålen.

    Kram på er båda!

    SvaraRadera