måndag 25 januari 2010

Mitt 60-tals kök

Ja, det var ett tag sedan sist. Jag har haft fullt upp med att fixa och styla med vår lägenhet. För nu har vi tagit det stora beslutet att vi ska sälja vår älskade 60-tals lägenhet. Det är många minnen som följer med den; här växte vår dotter upp och här levde våra hundar sina sista år. När vi köpte lägenheten var min pappa här och hjälpte oss att renovera, men nu får vi göra det själva. Ja, det är många minnen!

Men nu vill jag visa er några detaljbilder från köket. Jag bara älskar dessa beslag - de är så vackra i sin design! Luckornas beslag hittade jag bland pappas alla grejer. De låg i sin originalkartong och varje beslag var inslaget i silkespapper! Lådhadtagen är original från vårt kök.





 

2 kommentarer:

  1. Hej! Kul och fint när de äkta detaljerna är kvar! Jaha, var bär det av nu då? Annan lägenhet? Ser att du också trivs hos "iris o Doris".. väntar på att se det nya från formex nu jag! Lycka till med flytten!!

    SvaraRadera
  2. Ja vi har en annan lägenhet på gång, det blir en nyproducerad lägenhet i gammal stil med ca. 3.40 i takhöjd. Det ska bli så kul att inreda den!
    Ja visst är det bra hos "Iris o Doris", det är rikitga kanontjejer! Hoppas att de hittade mycket fint på Formex som vi kan få ta del av.

    SvaraRadera